Louise Halén träningen

Förut lovade jag ju ett separat inlägg om Louise träningen som va för någrra veckor sen, jag har inte hunnit/orkat (läs: orkat) göra det men nu så ;)

Det var jag, Elin H, Sara B och Sofie i min grupp, vi fick rida fram lite halvt självständigt och det gick inge bra alls. Han lyssnade bakåt men inte framåt... Men sen när vi började hoppa taggade han till! Vi började med travbommar i början av långsidan och sen efter bommarna var några några galoppsprång fram till vå studshinder. Så direkt efter bommarna skulle vi fatta galopp och hoppa studsen. Han var nära att fatta galopp mot bommarna, så taggad var han, haha. Men det gick väl hyffsat bra. Sen hoppade vi fram på några olika hinder och det gick också super! Han hade inte alls den här stötiga galoppen han brukar kunna ha utan en jättemjuk rund galopp som gick att både länga och korta! Sen skulle vi hoppa bana och första gången låg allt på 80-85, möjligtvis ett på 90 cm. Det gick jättebra, vi hade e jättebra flyt hela banan och jag var jättenöjd. Sen kom Louise och frågade om jag ville hoppa banan igen lite högre och det gjorde jag. Då låg allt på 90-95-1m ;) även här gick allt med flyt och det kändes super! Vi rev ett hinder på ena långsidan men då tog vi om den och då gick det jättebra! Helt klart en av de bästa hopplektion jag har haft ;)





Foto: Minna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0