Capris

Capris? vem är han då? Jo, han är min lilla tax. Eller lilla är fel ord, stora tax passar bättre. För nästan ett år sen föddes denna underbara tax hemma hos min kompis Anna, på hennes födelsedag 26 januari. Min pappa var inte så taggad på en tax. Men jag drog med honom hem till Anna och sen var vi fast! Sen när han var 8 vekor och typ 1 dag hämtade vi hem honom. Han satt i mitt knä i bilen påväg och tror att han nästintill sommnade! Sen när vi kom hem sprang han runt i huset utan att vara minsta rädd, han hittade ett gosedjur som vi tänkt att han kunde leka med och han började leka och busa direkt! Sen dem första nätterna tänkte vi att vi kunde sova på golvet med honom så att han inte skulle känna sig ensam. Vi hade även en korg utanför mitt rum (där den även står idag) som vi också "visade" honom. På kvällen hade vi lagt ut en madrass på golvet i mitt rum. Jag låg och klappade honom enda tills han somnade. Sen sov han där bredvid mig hela natten. Sen blev jag väckt av att han typ stod på mig och gnällde, han tyckte att jag sovit tillräckligt haha. Nejmen han behövde gå ut sen när det var avklarat var det fullrulle nån timme sen blev han jättetrött och somnade som en stock! Sov nån timme sen var det fullrulle igen! haha så söt. Så pågick det några veckor, men bara efter kanske en vecka började vi sova i våra sängar (vi hade turats om att sova på golvet, men oftast var det jag som gjorde det) och han i sin korg.
Efter ett tag kunde han både sitt och vacker tass (det var faktiskt jag som lärde honom det, stolt!) och eftersom slutade han naffsa i händerna. Men han var fortfarande lika busig som alltid, haha!
Nu har det gått ett år sen jag träffade honom för första gången, han har blivit mycket större (tur det!) men är fortfarande lika gullig som första gången jag träffade honom! Fast på ett annat sätt som jag brukar säga, han är liksom snyggare nu, och förut sötare eller vad man ska säga.
Vi har haft ett helt underbart år tillsammans! Så jag tänkte bjuda på lite bilder som jag fotat under året :)


första dagen med öppna ögon!


första kvällen hemma hos oss!









Och sen dem här bilderna ifrån i söndags!




Josäfin har tagit de senaste bilderna

Min fina tax ♥


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ibland är man så stolt att vara hundägare, känner igen det där att man blir väldigt stolt över dem när dem lär sig att lyssna och göra nya trick! :D



Fina bilder, och så sööt han är! :D <3



Valpperioden är verkligen speciell, minns den väl och hur roligt det var! Även fast man älskar sin hund lika mycket idag, så är det en väldigt rolig period :)

2011-02-10 @ 17:40:58
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Han är så söööt :')<3

2011-02-10 @ 18:52:20
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Sofie

SV: Ja, det kanske jag kan testa! Om jag inte lyckas så får väl du komma hit och lära min envisa lilla hund :D <3

2011-02-10 @ 19:49:08
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: tusse

Åh vad söta bilder! :) Hur mår du? :)

2011-02-10 @ 20:50:43
URL: http://tussex.blogg.se/
Postat av: tusse

jo det är bra med mig också! :)

2011-02-10 @ 21:53:54
URL: http://tussex.blogg.se/
Postat av: ellisnår ;)

söta bilder! speciellt den när ni ligger i gräset :')

2011-02-11 @ 08:15:52
URL: http://ellinorelindell.blogg.se/
Postat av: Anna

Snyggingar ;) Härlig bild på er båda när ni ligger i gräset!



Våra taxar är bäst ;)

2011-02-16 @ 10:43:34
URL: http://wwwtaxitraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0