Rolig ridlektion :D

Idag följde ju min morfar med mig till stallet som jag skrev i förra inlägget. Vi skulle ha lite lekar och nån poäng tävling, men såklart började vi med att värma upp. Hah juste jag red barbacka också! :D På framridningen var han jättefin<3 Jag har ju problem med att jag inte är tillräckligt mjuk i innerhanden men idag gick det så var jag mycket mjukare än vad jag brukar! Äntligen! hah sen så körde vi rött ljus och jag fick börja om typ tre gånger :( haha men det var mycket kul! Sen körde vi 1, 2, 3 och 0. 1 = skritt, 2= trav, 3 = galopp och 0 = Halt. Och det här ägde Fille på! Vi gjorde ganska många bra galoppfattningar från skritt och saktade av till skritt från galopp jättefort! Sedan körde vi någon poäng tävling, vi hade med ett litet kryss (10 poäng), slalom mellan 5 konor (5 poäng?)  ett jättelitet hinder (5 poäng) och vid en sockerbit skulle man göra halt och rygga 2 steg (5 poäng). Man fick göra dem olika sakerna i vilken ordning man ville och hur många gånger man kunde på 1 minut. Jag började jag körde på och körde alla sakerna typ 2-3 gånger förutom halten (a) fick 50 poäng (y) man fick öra två gånger så sen när alla hade gjort fick jag göra igen och då gjorde jag en volt och hoppade bara hindrerna jag tog rätt snäva svängar men det gick ju så bra eftersom Fille var med hela tiden och var så mjuk! Fick 65 poäng då :D Jätterolig lektion!

 
foto: Josäfin ♥

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

GOD JUL PÅ DIG! ♥

2010-12-24 @ 00:31:09
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0