tävlingar

Nu är jag hemma och är sjuk igen :( Så jag tänkte lägga upp lite bilder och skriva hur det har gått på de här tävlingarna som jag vart på i höst ;)



 
Foto: Elin Hagman och Josefin Andersson!

UPK 5/9, LD och LC. I LD:n, clear round, rev vi andra hindret, men jag var så sjukt nöjd eftersom det var min första utetävling och jag hade en jättebra känsla så jag startade inte om.
I LC:n så startade jag som unghäst eftersom Fille bara är 6 år, och vi kom runt felfritt och fick en unghästrosett! Jag hade inte ridit Fille så många gånger då så jag var så himla glad och nöjd! ♥



 
Foto: Michelle Eriksson och Elin Hagman!

Sen tävlade jag i Gimo LC och LD också då på Fille, då hade jag också blivit fodervärd. I LD:n, clear round, hade jag lite för dålig fart så det blev endel kråkhopp och så, inte något direkt flyt men felfria blev vi! Så då fick jag en clear round rosett!
I LC:n som på upk startade unghäst klass, då hade jag lite bättre fart och så det blev lite bättre då än LD, även då blev vi felfria! Så då fick vi en till rosett! underbara ponny<3




Foto: Josefin Andersson!

Startfälttävlan på Säfva, P60. I dressyren gick det väl inte direkt jättebra men man skulle få över 50% om man skulle ha chans till rosett och jag fick 54%!
I hoppningen 60cm kom vi runt felfritt, inte så mycket att säga om rundan. Fick ingen direkt känsla men det gick bra! :)
I terrängen gick det så sjukt bra! Jag hade ju aldrig hoppat terräng på Fille innan, men det gick jättebra! Hur kul som helst verkligen! felfri där också :) Så eftersom jag var felfri i både hoppningen och terrängen och fick över 50% fick jag en rosett!



Foto: Josefin Andersson!

Klubbhoppning på Säfva 5/12, valfri höjd, jag hoppade 70 och 80 cm. I 70 kom vi till omhoppning och jag gasade lite extra men försökte att inte ta för snäva svängar. Men det var en av de bästa rundor jag gjort någonsin! Jag startade först och höll mig först genom hela klassen! (5 andra som var med i den klassen) så jag vann! Jag vann även stilhoppningen i samma klass! var så sjukt glad! min första omhoppning och jag vinner ;)

Jag är sjukt glad över att jag får chansen att rida och tävla denna underbara häst! ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0